Leczenie kanałowe – najważniejsze fakty

11.03.2021

Leczenie kanałowe stanowi jedną z najpopularniejszych czynności wykonywanych w ramach stomatologii. Nie jest to specjalnie zaskakujące, gdyż próchnica jest praktycznie chorobą cywilizacyjną. Nieleczona próchnica wywołuje zapalenia głębszych tkanek zębów, co prowadzi do konieczności wykonania „kanałówki”, która jest ostatnią deską ratunku przed usunięciem zęba. Niestety, ów dobroczynny zabieg przez pewne niedogodności z nim związane zyskał złą sławę, co stanowi źródło niepokoju u wielu Pacjentów. Co trzeba wiedzieć o leczeniu kanałowym i jakie są najpopularniejsze fakty z nim związane? Tego dowiecie się w dalszej części!

Leczenie kanałowe.

Czy leczenie kanałowe boli?

Jest to najczęściej zadawane przez Pacjentów pytanie, które pada zaraz po zajęciu przez nich miejsca na fotelu dentystycznym. Nie ma co się dziwić, w końcu nikt nie lubi odczuwać bólu w jakichkolwiek sytuacjach. Nowoczesna stomatologia prężnie rozwija obecne i wynajduje nowe metody znieczulania, które zapewnią komfort psychiczny oraz brak stresu podczas wszelkich zabiegów. W Stomatologia Gliwa wykorzystujemy nowoczesne znieczulenia miejscowe eliminujące bolesne odczucia.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Obecnie odchodzi się stopniowo od tradycyjnych metod przeprowadzania leczenia kanałowego. W klasycznym wydaniu „kanałówka” była długotrwałym procesem, wymagającym nieprzyjemnego zatruwania zęba i jednocześnie nie gwarantowała sukcesu. Dlatego więc stomatologia zaadaptowała na swoje potrzeby specjalne mikroskopy, które zapewniają lekarzowi 25-krotne przybliżenie pozwalające na precyzyjną lokalizację wszystkich kanałów zębowych oraz ich dezynfekcję i szczelne wypełnienie. Wówczas skuteczność zabiegu wzrasta do 95%, co stanowi świetny wynik i czyni procedurę znacznie bardziej komfortową. Nieraz można ją zrealizować nawet w jeden dzień!

Czy ból zęba po leczeniu kanałowym może się pojawić?

Chociaż leczenie kanałowe cechuje się w dzisiejszych czasach dużo mniejszą inwazyjnością, to wciąż jest dosyć znaczną ingerencją w strukturę zęba. W odosobnionych przypadkach zdarza się, że Pacjenci odczuwają pewien ból po przeprowadzeniu zabiegu, który związany jest przede wszystkim z podrażnieniem i gojeniem się tkanek.

Jeśli ból pojawia się po kilku miesiącach, a nawet latach, stanowi to sygnał o postępującym zapaleniu tkanek otaczających ząb. Najczęściej objawia się poprzez powstanie torbieli, czasami też może się pojawić ropień zęba. Powodem takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj niedokładne wypełnienie kanałów lub korony zęba podczas leczenia kanałowego przeprowadzanego w przeszłości.

Kłopotliwe zatrucie zęba

Zatrucie zęba było przez długi czas nieodłącznym atrybutem każdego leczenia kanałowego. Polegało ono na umieszczeniu specjalnej substancji umartwiającej miazgę w komorze zęba, a częstym efektem ubocznym były podrażnienia tkanki powodujące silny ból. W dzisiejszych czasach odchodzi się od niekomfortowej metody na rzecz ekstyrpacji (usunięcia) miazgi w znieczuleniu miejscowym. Skuteczność dzisiejszych środków znieczulających oraz wykorzystanie mikroskopów stomatologicznych sprawia, że zabieg przebiega dużo sprawniej i skuteczniej.

Leczenie kanałowe – cena

Leczenie kanałowe zęba jest złożonym zabiegiem, który wymaga zastosowania wielu specjalistycznych narzędzi pozwalających na jego skuteczne i komfortowe przeprowadzenie. Oczywiste jest, że każdy Pacjent przed przystąpieniem do „kanałówki” chciałby znać chociaż jej przybliżoną cenę. Koszt przeprowadzenia samego zabiegu zaczyna się od 700 zł (zależnie od ilości kanałów), natomiast trzeba jeszcze uwzględnić inne czynniki generujące dodatkowy wkład finansowy: znieczulenie, badania diagnostyczne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego mikroskopu stomatolog dąży do minimalizacji ilości niezbędnych wizyt, jednakże trudniejsze przypadki mogą wymagać ich większej liczby. Należy zaznaczyć, że przy bardziej skomplikowanych przypadkach nawet mikroskop nie zawsze jest w stanie umożliwić wykonanie leczenia kanałowego podczas jednego dnia.

Jeśli Twoje zęby wymagają komfortowego leczenia kanałowego przeprowadzanego w oparciu o najwyższe światowe standardy, umów się na wizytę w Stomatologia Gliwa! Dzięki nowoczesnym mikroskopom stomatologicznym i zaawansowanym środkom znieczulającym zabieg przeprowadzamy bezstresowo oraz skutecznie! Nasi eksperci posiadają doświadczenie, dzięki któremu efekty usatysfakcjonują nawet najbardziej wymagających Pacjentów. Możesz się z nami skontaktować pod numerem 604 990 815 lub wypełniając formularz.