Halitoza – czym jest, jakie są jej przyczyny i możliwe metody leczenia?

13.03.2024

Halitoza to problem, który dotyka wiele osób. Nieprzyjemny zapach wydobywający się z ust potrafi znacząco wpłynąć na ich codzienne funkcjonowanie. Dlatego też Pacjenci regularnie się z nim do nas zgłaszają, szukając tym samym sposobu na zlikwidowanie problemu. Poniżej przytoczymy najważniejsze informacje w tym temacie, które pozwolą lepiej zrozumieć halitozę.

Czym jest halitoza? Poznaj jej charakterystykę

Mianem halitozy określamy nieprzyjemny zapach z jamy ustnej pojawiający się podczas wydychania powietrza. Zjawisko to może występować okresowo lub stale. W każdym z tych przypadków powodując swego rodzaju dyskomfort, ponieważ może znacząco wpływać na relacje społeczne Pacjenta. Warto zaznaczyć, że problem ten dotyczyć może zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci.

Przyczyny halitozy – jakie możemy wymienić?

Nieprzyjemny zapach z ust może być spowodowany przyczynami stomatologicznymi takimi jak:

Do powyższych warto jeszcze dodać niewłaściwą higienę jamy ustnej ze szczególnym uwzględnieniem uzupełnień protetycznych. Taki stan rzeczy sprzyja bowiem namnażaniu się bakterii i grzybów.

Warto również wiedzieć, że przyczyną halitozy może być także zmniejszenie wydzielania śliny w jamie ustnej. Takie zjawisko powoduje wzrost bakterii beztlenowych, co w efekcie przekłada się na nieprzyjemny zapach.

Dieta – czy ma wpływ na zachowanie świeżego oddechu?

W tym przypadku odpowiedzieć można krótko – tak, dieta może mieć wpływ na pojawienie się nieprzyjemnego zapachu z ust. Tak samo jak głodzenie organizmu, spożywanie alkoholu, czy papierosów.

Halitoza – jak z nią walczyć?

W momencie, w którym Pacjent odkrywa u siebie utrzymujący się nieprzyjemny zapach z ust powinien udać się do gabinetu dentystycznego. Pomóc mu bowiem może kompleksowo wykonana higienizacja, której celem jest dokładne oczyszczenie języka oraz przestrzeni międzyzębowych. Wskazane może być także leczenie zębów między innymi z próchnicy, a także zlikwidowanie stanów zapalnych dziąseł i błony śluzowej. Te wszystkie kroki wykonuje się po konsultacji z lekarzem, który na podstawie wywiadu i przeprowadzonych badań diagnostycznych ocenia ogólną kondycję jamy ustnej Pacjenta oraz przygotowuje szczegółowy plan leczenia.

Dowiedz się więcej

Masz problem uzębieniem? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat odpowiedniej higieny jamy ustnej lub stwierdziłeś już u siebie halitozę i zastanawiasz się nad leczeniem? Zapraszamy do naszego gabinetu na konsultacje. Zapiszesz się na nią telefonicznie +48604990815 lub poprzez formularz kontaktowy.