Co zrobić, gdy pojawią się niepokojące objawy po wszczepieniu implantu zęba?

15.04.2024

Implanty stomatologiczne stanowią niezwykle skuteczne i trwałe rozwiązanie dla osób z ubytkami zębów lub problemami z uzębieniem. Dzięki nim możliwe jest przywrócenie pełnej funkcjonalności jamy ustnej oraz estetycznego uśmiechu.

Kiedy warto rozważyć implanty?

Implanty zębów są stosowane, gdy nastąpi utrata jednego, kilku lub wszystkich zębów, oferując skuteczne uzupełnienie uzębienia oraz zapewniając stabilność i estetykę. Dodatkowo, w przypadku zęba zakwalifikowanego do leczenia, gdzie proces byłby długotrwały lub kosztowny, a szanse na wyleczenie i zachowanie zęba są niskie, wstawienie implantu może być rozsądnym wyborem. W takiej sytuacji usunięcie zęba, a następnie wstawienie implantu może być bardziej opłacalne i długoterminowo korzystne dla Pacjenta

Proces wszczepienia implantu

Proces wszczepienia implantów wymaga bardzo dokładnego planowania i przemyślanej strategii. Przed samym zabiegiem stomatolog przeprowadza szereg niezbędnych badań diagnostycznych, takich jak prześwietlenia RTG l i tomografia komputerowa, aby ocenić stan kości żuchwy czy szczęki oraz dokładnie zaplanować lokalizację implantów. Ważne jest również uwzględnienie ogólnego stanu zdrowia Pacjenta, zwłaszcza jeśli występują u niego przewlekłe schorzenia, które mogą wpłynąć na proces gojenia.

Etap operacyjny wszczepienia implantu odbywa się w znieczuleniu miejscowym, co zapewnia komfort i brak bólu dla Pacjenta. Stomatolog dokonuje nacięcia w dziąśle, odsłaniając kość, a następnie przy pomocy specjalistycznego sprzętu umieszcza implant w wyznaczonym miejscu. Po zabiegu wszelkie rany są starannie zaszywane, a Pacjentowi przekazywane są zalecenia dotyczące pielęgnacji oraz czasu oczekiwania na pełne zrośnięcie się implantu z kością.

Zalety implantów – znasz je?

Poprawa estetyki: implanty zębowe przynoszą znaczną poprawę wyglądu uzębienia, przywracając uśmiech i zwiększając pewność siebie osób z brakami zębowymi.

Naturalny wygląd: implanty ciężko jest odróżnić od naturalnych zębów, co przyczynia się do estetycznego efektu końcowego.

Implanty boją się brudu bardziej niż naturalne zęby. Higiena, jest więc jeszcze bardziej wymagająca, by nie utracić implantu. Jednak o wszystkich zaleceniach informuje nasz lekarz, więc nie ma się czego obawiać.

Niepokojące objawy po wszczepieniu implantu – jakie do nich należą

Po zabiegu wszczepienia implantów stomatologicznych Pacjenci mogą doświadczyć pewnego dyskomfortu, co jest zwykłym zjawiskiem związanym z procesem gojenia. Najczęstszymi objawami są opuchlizna, delikatne zasinienie w obszarze operowanym, pojawiający się ból oraz uczucie obecności ciała obcego, szczególnie jeśli zostały założone szwy. Chociaż rzadziej, ale mogą również wystąpić objawy ogólne, takie jak gorączka, osłabienie, czy też gorsze samopoczucie. Te oznaki, które wysyła nam organizm zazwyczaj ustępują samoistnie po kilku dniach i nie stanowią powodu do niepokoju.

Kiedy należy udać się do dentysty?

Do lekarza, który wykonywał zabieg, należy udać się zawsze, kiedy pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest bowiem odbycie konsultacji i zdobycie rzetelnych informacji od lekarza, niż czekanie, co wydarzy się dalej lub szukanie w internecie odpowiedzi na nurtujące pytania.

Dowiedz się więcej

Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie procesu wszczepienia implantów, zastanawiasz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie, lub zauważyłeś właśnie niepokojące objawy, o których wspominamy w artykule – zgłoś się do naszego gabinetu. na wizytę możesz umówić się telefonicznie +48604990815 lub poprzez dostępny na stronie formularz kontaktowy.