Ból zęba – co robić?

15.06.2020

Wspaniały wypoczynek z rodziną może zostać zakłócony przez poważny ból zęba. To właśnie on nie pozwala normalnie funkcjonować, a każda nawet najmniejsza czynność może sprawiać znaczne problemy. Nic więc dziwnego, że wiele osób poszukuje ukojenia, wypróbowując sposoby znalezione między innymi w internecie. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z bolącymi zębami!

Stomatologia Gliwa - diagnostyka

Skąd bierze się ból zęba?

W końcu upragniony weekend. Możesz wreszcie odpocząć po ciężki tygodniu. Niestety, całą sielankę burzy poważny ból zęba… Jest to wyraźny sygnał, że w jamie ustnej doszło do pojawienia się niepokojących zmian, które wymagają szybkiej i zdecydowanej reakcji. Okazuje się bowiem, że najczęstszą przyczyną bólu zęba jest próchnica. Jest to choroba zakaźna, która nieleczona może nie tylko przenieść się na pozostałe zęby, ale również doprowadzić do poważnych dolegliwości, takich jak zapalenie miazgi wymagające leczenia kanałowego. Dalsze zaniedbania mogą doprowadzić nawet do utraty zęba! Dlatego tak niezwykle ważne jest, aby szybko podjąć reakcję.

Ból zęba może być również spowodowany nadwrażliwością. W takiej sytuacji dolegliwości pojawiają się w przypadku spożywania zimnych lub gorących pokarmów albo płynów. Nierzadkie jest również odczuwanie krótkiego, przeszywającego bólu podczas jedzenia słodyczy. Nadwrażliwość zębów może być wynikiem utraty szkliwa, a także recesją dziąseł. W takiej sytuacji również wizyta w klinice stomatologicznej jest niezbędna!

Do bólu zęba może również dojść w wyniku pojawienia się ropni. Wystąpić mogą one na obszarze dziąsła lub zęba, jednak nie zawsze są od razu widoczne, dlatego konieczne jest przeprowadzenie precyzyjnej diagnostyki, na podstawie której lekarz może prawidłowo ocenić stan zdrowia jamy ustnej. W przypadku pojawienia się ropnia ból jest intensywny, utrudniając znacząco normalne funkcjonowanie.

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Nie zwlekaj!

Ból zęba to wyraźny znak, że wizyta w klinice stomatologicznej jest niezbędna! Dlatego nie zwlekaj i od razu złap za słuchawkę, aby umówić się na wizytę. Jest to niezwykle ważne, bo właśnie w ten sposób możesz zapobiec rozwojowi poważnych chorób w jamie ustnej, które w konsekwencji mogą wymagać w przyszłości kompleksowego leczenia. Twoja szybka reakcja jest niezwykle ważna, bo to właśnie od niej w głównej mierze zależy zdrowie całego uzębienia.

Nieskuteczne domowe sposoby uśmierzenia bólu

W internecie można znaleźć mnóstwo sposobów na ujarzmienie bólu zęba w domu. Są to między innymi żucie goździków lub czosnku czy płukanie jamy ustnej szałwią. Przede wszystkim takie rozwiązania charakteryzują się stosunkowo niską skutecznością i zależą w dużej mierze od wrażliwości na ból. Jednak co najważniejsze, domowe sposoby nie rozwiązują źródła problemu. Stłumienie dolegliwości pozwoli normalnie funkcjonować przez kilka dni, jednak po tym okresie ból może pojawić się znacznie większy. Odkładanie wizyty może również spowodować rozwój choroby, przez co konieczne będzie wykonanie bardziej skomplikowanego leczenia.

Szkodliwa metoda

Wśród internetowych porad natknąć się można również na takie, które zalecają płukanie ust wysokoprocentowym alkoholem. Zdecydowanie nie polecamy tej metody! Może ona się wręcz okazać niezwykle szkodliwa dla jamy ustnej. Jak to możliwe? Wysokoprocentowe alkohole mogą doprowadzać do pojawienia się uszkodzeń chemicznych w jamie ustnej. Te z kolei mogą przekształcić się między innymi w bolesne afty, które znacznie pogarszają jakość życia. Dlatego pamiętaj, aby pod żadnym pozorem nie stosować ,,alkoholowej metody” na ból zęba!

Leki przeciwbólowe

Nie zawsze możliwe jest natychmiastowe udanie się do kliniki stomatologicznej. W takiej sytuacji zaleca się skorzystać z doraźnego rozwiązania, jakim są leki przeciwbólowe. Pozwolą one uśmierzyć ból na tyle, aby czas oczekiwania na wizytę stał się znośny. W tym miejscu warto jednak zaznaczyć, aby nigdy nie stosować aspiryny po zabiegu usunięcia zęba, ponieważ lek ten rozrzedza krew. Pamiętaj również, aby leki przeciwbólowe stosować wyłącznie w ostateczności i traktować je wyłącznie jak doraźny sposób. Nie należy więc nigdy rezygnować z wizyty w klinice stomatologicznej, gdzie skutecznie zostanie rozwiązany problem!

Boli Cię ząb? Nie zwlekaj! Koniecznie odwiedź naszą profesjonalną klinikę stomatologiczną, gdzie skutecznie usuniemy niepokojące zmiany chorobowe. Pamiętaj również o regularnych wizytach profilaktycznych co pół roku, które pozwalają podnieść higienę jamy ustnej. Lekarz może także wtedy ocenić stan zdrowia i w razie konieczności rozpocząć wcześnie leczenie, przez co możliwe jest uniknięcie konieczności wykonania bardziej skomplikowanych zabiegów w przyszłości. Aby umówić się na konsultację, zadzwoń pod nr tel.: +48 604 990 815 lub wypełnij formularz.